In M.Of. nr. 344 din data de  22 mai 2009 a fost publicat Ordinul  nr. 1.059/555/306/2009 privind abrogarea Ordinului ministrului economiei si finantelor, al ministrului transporturilor si al ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si locuintei nr. 915/465/415/2008 pentru aprobarea conditiilor contractuale generale si speciale la incheierea contractelor de lucrari, publicat in M.Of. nr. 424 si 424 bis din 5 iunie 2008.

Contractele de lucrari  care intra sub incidenta O.U.G. nr. 34/2006 se incheiau, incepand cu data de 1 iulie 2008, pana la abrogarea Ordinului mentionat, utilizand  modelele de contract anexate la  acesta.  Practic, anexele la Ordinul  nr. 915/465/415/2008  contineau  conditiile contractuale generale si speciale pe care autoritatile contractante aveau obligatia de a le folosi la incheierea unui contract de lucrari, dupa cum urmeaza:

  •  Anexa nr. 1a  – Conditii de Contract pentru Constructii, pentru cladiri si lucrari ingineresti proiectate de catre beneficiar;
  •  Anexa nr. 1b  – Conditii Speciale Obligatorii pentru Conditii de Contract pentru Constructii;
  •  Anexa nr. 2a  – Conditii de Contract pentru Echipamente si Constructii inclusiv Proiectare pentru echipamente electrice si mecanice, si pentru cladiri si lucrari ingineresti proiectate de catre antreprenor;
  •  Anexa nr. 2b  – Conditii Speciale obligatorii pentru FIDIC Galben 1999;
  •  Anexa nr. 3a – Forma scurta de contract;
  •  Anexa nr. 3b  – Conditii Speciale obligatorii pentru Forma Scurta de Contract.

Conditiile generale reprezentau in fapt  traducerea in limba romana a urmatoarelor carti FIDIC publicate de Federatia Internationala a Inginerilor Consultanti in anul 1999:

  •  Cartea Rosie  – vizand contractele pentru cladiri si lucrari ingineresti proiectate de beneficiar;
  •  Cartea Galbena – vizand contractele pentru echipamente electrice si mecanice, pentru cladiri si lucrari ingineresti proiectate de catre antreprenor;
  •  Cartea Verde – vizand forma scurta a contractului.

In schimb, conditiile speciale obligatorii reprezentau acele conditii considerate necesare  pentru  armonizarea  conditiilor generale cu legislatia romana.

In concluzie, de la data publicarii in Monitorul Oficial a Ordinului nr. 1.059/555/306/2009, autoritatile contractante nu mai au obligatia de a folosi conditiile contractuale mentionate mai sus la incheierea contractelor de lucrari.

Articole similare

Legea achizitiilor publice a fost din nou modificata

In M.Of. nr. 483 din data de 24 mai 2024 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/2024 pentru modificarea si abrogarea unor prevederi din acte normative in domeniul achizitiilor publice si achizitiilor sectoriale (OUG nr. 52/2024). Modificarile vizeaza, asadar,  inclusiv Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice (Legea nr. 98/2016), in scopul asigurarii …

Citește articolul

Noi praguri valorice in achizitii publice, achizitii sectoriale si concesiuni

In Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L din data de 16 noiembrie 2023 au fost publicate Regulamentele delegate (UE) nr. 2023/2495, nr. 2023/2496, nr. 2023/2497 si nr. 2023/2510 ale Comisiei Europene de modificare a Directivelor 2014/23/UE, 2014/24/UE, 2014/25/UE si 2009/81/CE, ale Parlamentului European si ale Consiliului, in ceea ce priveste pragurile de aplicare pentru …

Citește articolul