Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a publicat Notificarea din data de 24 octombrie 2018 privind modalitatea de initiere a procedurii de conciliere de catre autoritatile/entitatile contractante.

Procedura de conciliere poate fi demarata in cazul in care autoritatile/entitatile contractante au obiectii cu privire la abaterile de la aspectele de calitate cuprinse in listele de verificare, identificate de catre ANAP ca urmare a activitatii de control ex ante al procesului de atribuire si/sau a masurilor dispuse de ANAP pentru remedierea respectivelor abateri (Notificarea).

Demararea procedurii de conciliere se poate realiza prin doua metode:

  • prin transmiterea unei scrisori de intentie si, ulterior, a cererii de conciliere atunci cand autoritatea/entitatea contractanta nu este de acord decat cu o parte dintre constatarile si masurile de remediere dispuse de ANAP; sau
  • prin transmiterea cererii de conciliere (fara a fi necesara transmiterea prealabila a unei scrisori de intentie), atunci cand autoritatea/entitatea contractanta are obiectii referitoare la toate constatarile privind aspectele de calitate comunicate prin avizul conform conditionat.

Termenele de solutionare a cererilor de conciliere difera in functie de caracterul admisibil sau inadmisibil al cererilor.

In cazul in care cererea de conciliere este inadmisibila, fara a fi posibila examinarea pe fond, decizia de conciliere se emite in 2 zile lucratoare. Motivele pentru care o cerere de conciliere poate fi respinsa ca inadmisibila sunt urmatoarele:

  • nu a fost depusa in termenele prevazute de lege;
  • intentia de conciliere nu a fost exprimata prin transmiterea scrisorii de intentie conform prevederilor legale;
  • obiectul cererii de conciliere nu corespunde cu cel inclus in scrisoarea/scrisorile de intentie, daca este cazul;
  • nu contine toate informatiile prevazute de modelul de cerere de conciliere;
  • obiectul concilierii nu vizeaza abateri legate de aspecte de calitate si/sau masurile de remediere dispuse.

In cazul in care cererea de conciliere este admisibila si examinata pe fond, decizia de conciliere se emite in:

  • 8 – 15 zile lucratoare de la data primirii ultimelor informatii suplimentare de la autoritatea/entitatea contractanta, daca acestea sunt solicitate de ANAP;
  • 10 – 20 de zile lucratoare, daca ANAP nu solicita informatii suplimentare.

Continutul integral al Notificarii poate fi accesat la pagina de internet: http://anap.gov.ro/web/notificare-privind-modalitatea-de-initiere-a-procedurii-de-conciliere-de-catre-autoritatile-entitatile-contractante/

Articole similare

Accesul in SEAP pentru controlul procedurilor de achizitie publica

In M.Of. nr. 857 din data de 18 septembrie 2020 a fost publicata Decizia presedintelui Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei nr. 501/2020 pentru aprobarea Normelor privind asigurarea accesului in Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP) pentru efectuarea controlului procedurilor de achizitie publica (Decizia). Decizia este emisa in contextul modificarilor legislative introduse prin Ordonanta de urgenta a …

Citește articolul

ANAP a aprobat documentatia standard pentru achizitia de masti de protectie

In M.Of. nr. 1222 si nr. 1222bis din data de 14 decembrie 2020 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice nr. 2376/2020 privind continutul, modalitatea de completare si modul de utilizare a documentelor standard “Instructiuni pentru ofertanti/candidati” si “Caiet de sarcini” la atribuirea acordului-cadru/contractului de achizitie publica/sectorial avand ca obiect masti de …

Citește articolul